Met De Droomfabriek
...

Met De DroomfabriekSinds september staat in veel bakkerszaken de zogenaamde "Droombox", een kartonnen doosje met daarin twee chocoladekoeken, een "Droomwenskaart", het Droomfabriek-beertje en een brikje met Alpro-soja chocodrink. De "Droombox" bij de bakkers past in de warming-up van het BRTN-programma De Droomfabriek dat in december weer op het Vlaamse scherm te zien zal zijn. Alpro, onderdeel van Vandemoortele, is dit jaar hoofdsponsor van dat programma. Rik De Cock, trade marketing manager bij Vandemoortele : "We hadden al een licentiecontract met De Droomfabriek. Vorige jaren was Presto van de Nationale Loterij sponsor, maar die is nu gestopt. De VAR ( Vlaamse Audiovisuele Regie) ging op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor en wij waren kandidaat." Het idee achter het programma is dat ook de kijkers deel kunnen nemen. De "gelukkigen" worden gekozen via de nummerplaten van hun auto's die voorzien zijn van een Droomfabriek-sticker. De Nationale Loterij gebruikte de krantenwinkels om die sticker te distribueren, maar dat kanaal viel door het afhaken van de Loterij weg. "Ons alternatief is het circuit van de bakkers. Bij iedereen op de hoek is er wel een bakker," aldus De Cock. "De keuze voor de bakkers is logisch want dromen, ontwaken en ontbijten liggen dicht bij elkaar. Bovendien is ons zusterbedrijf Vamix een belangrijke leverancier van bakkerijgrondstoffen en heeft zo toegang tot het ruime kanaal van de warme bakkers. Op die manier zijn we er zeker van dat de sticker zo ruim mogelijk verspreid kan worden. Voor De Droomfabriek is dat van belang." Een tweede stap in de campagne is de Droombox, met daarin de Droomwenskaart waarop men zijn wens kwijt kan. "De BRTN heeft al tienduizenden wensen, maar is toch nog altijd op zoek naar nieuwe, originele wensen," zegt De Cock.De actie loopt nu al goed, ook al is er nog weinig media-ondersteuning geweest. Begin deze maand is Alpro ook gestart met een radiocampagne in de reclamezendtijd van de BRTN-zenders. (Eigenlijk was het de bedoeling dat de bakkers die doosjes en het reclamemateriaal pas begin oktober in hun zaak zouden zetten.)Alpro zal voor en na de uitzendingen van De Droomfabriek gedurende vijf seconden in beeld komen als sponsor. Voor Alpro is de sponsoring van het populaire BRTN-programma een manier om de naambekendheid van het merk te verhogen. De Cock : "Alpro staat voor een jonge reeks producten en groeit stevig. We geloven zeer sterk in het gamma. Alleen moeten we nog werken aan die naambekendheid. We willen de sojaproducten ook uit het marginale hoekje halen." De Alpro-minarine en het bak- en braadproduct zijn het bekendst. Daarmee is Alpro overigens sponsor van het radioprogramma Somers & Verschueren, zaterdagmorgen op Radio 2 (omroep Limburg). Het publiek dat via De Droomfabriek wordt bereikt, behoort ook tot de doelgroep van Alpro. De Cock : "Het programma overstijgt het banale van het gros van het televisie-aanbod. Het kijkerspubliek sluit wat profiel betreft aan bij de Alpro-gebruikers. Het gaat om jonge gezinnen die bewust kiezen voor gezonde evenwichtige voeding en voor kwaliteit."ALPRO (VANDEMOORTELE) De nieuwe hoofdsponsor van De Droomfabriek voert promotie via de Droombox bij de bakkers.