Alle tools voor rekruteerders op één dashboard

Beehire is een hr-techbedrijf in Watermaal-Bosvoorde – een van de negentien gemeenten van het Brussels Gewest – dat met zijn rekruteringsplatform al grote klanten als DPD en AXA Bank overtuigde. Het bedrijf haalde onlangs 400.000 euro vers kapitaal op.

Wie richtte Beehire op? Beehire werd twee jaar geleden opgericht door CEO Joey Cariano. Hij ontwikkelde het platform met zijn twee medewerkers, Simon Weisser en Gabriella Dans. Rekruteerders die werken in een start-up, een kmo of een gevestigd bedrijf, vinden met Beehire op één dashboard alle instrumenten die ze nodig hebben om hun werk te doen.

Hoe werkt het platform? “Met Beehire kun je je vacatures heel breed publiceren via een omnichannel-aanpak met QR-codes, die heel praktisch zijn in de retail en de horeca”, legt Joey Cariano uit. “Een algoritme dat we zelf ontwikkelden, bepaalt automatisch de kandidaten. Zij kunnen zich via een video voorstellen, maar bedrijven gebruiken de videofunctie ook om hun jobaanbod dynamischer te maken. Wij bieden Beehire als privatelabelmerk aan onze klanten aan en passen de software aan. Ook de jobinterviews kunnen op het platform gebeuren.”

Op welke sectoren richt Beehire zich? Het platform, dat beschikbaar is in het Nederlands, het Frans en het Engels, richtte zich aanvankelijk sterk op de retail en de horeca, maar door corona zocht de start-up ook klanten in sectoren die beter gespaard bleven door de pandemie, zoals de logistiek, de consultancy en financiële diensten.

Hoe is Beehire gefinancierd? Vorige maand haalde Beehire 400.000 euro op bij Sambrinvest, Pilot Fish en Tomcat Factory, een Parijse accelerator. Bij de oprichting haalde het al 700.000 euro op om de software te ontwikkelen. Met het verse geld wil het bedrijf zijn platform nu verder commercialiseren in België en met de expertise van Tomcat naar de Franse markt trekken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content