Voor zowat elke bedrijfstoepassing bestaat een waaier van applicaties. Het gevolg is dat heel wat ondernemingen de ene na de andere tool invoeren zonder een gebruiksvriendelijke interface. Om dat probleem te verhelpen lanceren de Vlaamse productontwikkelaars van November Five de app Spence...

Voor zowat elke bedrijfstoepassing bestaat een waaier van applicaties. Het gevolg is dat heel wat ondernemingen de ene na de andere tool invoeren zonder een gebruiksvriendelijke interface. Om dat probleem te verhelpen lanceren de Vlaamse productontwikkelaars van November Five de app Spencer. De makers willen een uitweg bieden voor de doolhof aan tools. Uit een studie van Forrester, een Amerikaans marktonderzoeksbureau, blijkt dat 62 procent van de werknemers taken uitstelt waarvoor ze op meerdere platformen moeten inloggen. Spencer heeft daarom een digitale assistent ontwikkeld die alle applicaties samenbrengt. De tool is volledig mobiel. Spencer speelt zo in op de voorspelling van Gartner Predictions dat 70 procent van alle bedrijfsgerelateerde interacties in 2021 mobiel zal verlopen. Als u de applicatie opent, verschijnt een overzicht van alle geïmplementeerde tools en de bijbehorende actuele informatie, zoals agenda's, verkoopcijfers, het aantal vakantiedagen en beschikbare vergaderlokalen. "Dankzij een modulaire benadering kan elke bedrijfsapplicatie worden verbonden met de Spencer-omgeving. Zo ontstaat een uitgebreide en gebruiksvriendelijke toolkit", zegt Maarten Raemdonck van Spencer. Grote bedrijven zoals Telenet, Proximus en het baggerbedrijf DEME hebben de app met succes getest. Het bedrijf wil binnen afzienbare tijd ook een kmo-versie lanceren. De auteur is timemanager bij The Time Management Company. Tim Christiaens