Kijkersvragen aan Frank Vandenbroucke zijn welkom op breekpunt@kanaalz.be
...

Kijkersvragen aan Frank Vandenbroucke zijn welkom op breekpunt@kanaalz.be In het eerste van een reeks verkiezingsdebatten zit Frank Vandenbroucke, minister van Sociale Zaken en Pensioenen (SP.A) aan tafel met Bekaert-voorzitter Paul Buysse. Volgende week heeft Kanaal Z het in het magazine 'Uw Geld' over strategisch portefeuillebeheer. Eén dag later zijn we op bezoek bij de notaris, die het deze keer zal hebben over schuldverzekering. Als leidinggevende figuur heeft Alexander de Grote een enorme indruk achtergelaten. Op tien jaar tijd bouwde hij een rijk uit dat liep van het huidige Turkije tot in India. Maar het ontbrak de grote ver-overaar aan duidelijke opvolging en aan goede managementmethodes. Reden genoeg voor Manfred Kets de Vries - econoom en psychoanalyticus - om Alexander de Grote centraal te stellen in zijn nieuwe boek. Op 28 april is Kets de Vries te gast bij Roularta Semi-nars, waar hij zijn conclusies toelicht en een gesprek aangaat met het aanwezige publiek. Michel Van Hemele ruilde vorig jaar Solvus - het vroegere Creyf's - in voor Carestel, waar hij familiaal aandeelhouder Jean Van Milders opvolgde. Van Hemele moet er de integratie van Lunch Garden in goede banen zien te leiden, terwijl hij de dagelijkse operaties niet uit het oog verliest én aandacht schenkt aan de moeilijkheden bij de Zweedse dochter. Hoe Michel Van Hemele deze drie taken combineert, vertelt hij u op 8 mei tijdens de Roularta Seminars. Onze collega's van Trends-Tendances gingen aankloppen bij Sabca en wisten er gedelegeerd bestuurder Remo Pellichero te strikken voor een lunchgesprek. Pellichero zit al bijna tien jaar op zijn post, maar moet de jongste weken harde noten kraken. Met onder meer het ontslag van meer dan 300 werknemers komt Sabca volop in de actualiteit. Voor het laatste Inside lunchgesprek van het voorjaar viel de keuze op Karel Vinck, topman van onze nationale spoorwegmaatschappij. Vinck weet van aanpakken, dat bewijst zijn 'track record' bij ondernemingen als Eternit, Bekaert en Umicore. Kan hij na dat trio ook de NMBS weer op het goede spoor krijgen? Weet hij blijf met de torenhoge schulden en dito personeelskost? Laten de overheid en de vakbonden hem voldoende bewegingsruimte? En hoe denkt hij de NMBS in te passen in de liberalisering van de Europese spoorwegen? Kom het hem zelf vragen, op 5 juni tussen de middag in de Salons Waerboom te Groot-Bijgaarden.