Wat heeft Alfa Romeo nog nodig om opnieuw door te breken op de premiummarkt?

Cédric Donck: "Toptechnologie op alle vlakken. De wortels van Alfa Romeo liggen in de sportcompetitie: superieure motortechnologie en design zitten in ons DNA. Dat beklemtonen we meer dan ooit in onze strategie. De 4C Coupé is een exclusief concept vol innovaties, met een chassis van lichtgewicht koolstofvezel, een nieuwe en bijzonder performante motor en een uitzonderlijke baanligging. Hetzelfde geldt voor de jongste Giulia, de meest gesofisticeerde Alfa Romeo ooit gemaakt. De Giulia staat op een volledig nieuw chassis en wordt voortgestuwd door een al even nieuwe motor. De absolute topversie is de drieliter V6 turbo: 510 paarden onder de motorkap en daarmee meteen dé benchmark in zijn categorie.
...

Cédric Donck: "Toptechnologie op alle vlakken. De wortels van Alfa Romeo liggen in de sportcompetitie: superieure motortechnologie en design zitten in ons DNA. Dat beklemtonen we meer dan ooit in onze strategie. De 4C Coupé is een exclusief concept vol innovaties, met een chassis van lichtgewicht koolstofvezel, een nieuwe en bijzonder performante motor en een uitzonderlijke baanligging. Hetzelfde geldt voor de jongste Giulia, de meest gesofisticeerde Alfa Romeo ooit gemaakt. De Giulia staat op een volledig nieuw chassis en wordt voortgestuwd door een al even nieuwe motor. De absolute topversie is de drieliter V6 turbo: 510 paarden onder de motorkap en daarmee meteen dé benchmark in zijn categorie. Dankzij de alliantie van moederbedrijf Fiat met Chrysler en de oprichting van FCA (Fiat Chrysler Automobiles), kunnen we Alfa Romeo nu wereldwijd verkopen. Zo'n mondiaal verkoopkanaal geeft het merk internationaal een flinke boost." Donck: "Technologie verandert het wezen van de auto-industrie ingrijpend - een evolutie die veel kansen schept voor ons. Schonere motoren, uitgekiende en geconnecteerde entertainmentsystemen, driving dynamics ... het zit allemaal in het Alfa Romeo-pakket. Dat moeten we onze klanten van meet af aan duidelijk maken en daarom zijn we volop bezig onze verkooppunten aan te pakken en meer upmarket te maken. Onze dienstverlening tillen we ook naar een nog hoger niveau." Donck: "Eerst en vooral onze traditionele klanten, mensen die zich aangetrokken voelen tot de sportieve en stijlvolle uitstraling van het merk. Met de nieuwe modellen die er de komende jaren aankomen - te beginnen met de nagelnieuwe Giulia sedan - willen we een additioneel doelpubliek aanspreken. Niet langer alleen in Europa, maar ook in de Verenigde Staten. We willen territoriaal andere markten veroveren, maar we hebben ook de leasemarkt voor ogen met die nieuwe modellen. Daar valt voor ons merk heel wat winst te halen, en zeker in België. In die fleetmarkt blijkt de Giulia nu al een bestseller te worden voor Alfa Romeo, dankzij de uitstekende prijszetting voor langetermijnlease wegens de hoge restwaarde van de wagen. Dat bewijst toch dat de leasemaatschappijen echt wel overtuigd zijn van het grote potentieel van ons merk. We zijn ervan overtuigd dat we de komende jaren nog zullen profiteren van de lancering van de nieuwe modellen die ons een grotere zichtbaarheid zullen geven." Donck: "Ze willen een totaalervaring. Als je in een Alfa Romeo stapt, stap je in een andere wereld. Een wereld die ingebed is in een rijke geschiedenis. In meer dan 106 jaar heeft Alfa Romeo aan meer autocompetities meegedaan dan om het even welk ander merk. Een tip voor als je eens in Milaan bent: bezoek ons volledig vernieuwde museum en je zult ervaren dat een Alfa Romeo meer dan een auto is. Het is erfgoed." Donck: "Naast de nieuwe Giulia sedan die we net aan het publiek voorstelden, hebben we ook de bestaande MiTo en Giulietta een upgrade en facelift gegeven. Hun uiterlijk hebben we in lijn gebracht met de nieuwe Giulia - de nieuwe standaard voor het merk. Over enkele weken stellen we in de Verenigde Staten de allereerste SUV van Alfa Romeo voor, de D-SUV. In de lente van volgend jaar is die ook beschikbaar in Europa. Tegen 2020 komen er acht nieuwe modellen op de markt die ons merk wereldwijd erg competitief moeten maken." Donck: "We zijn ons al jarenlang bewust van het belang van een beter milieu en de rol die we daarbij kunnen spelen. De MiTo en de Giulietta behoren tot de meest milieuvriendelijke wagens op de markt. De nieuwe Giulia legt de lat nog hoger, met een nieuwe 2.2 JTDm II turbodiesel die 180 pk levert en toch slechts 99 gram CO2 per kilometer uitstoot."In meer dan 106 jaar heeft Alfa Romeo aan meer autocompetities meegedaan dan om het even welk ander merk.