1. In het gamma van Ferrari zat geen echt GT-achtig model zoals de Roma meer. In Maranello, waar Ferrari huishoudt, verwachten ze dan ook dat ze met deze nieuwkomer zullen vissen in andermans vijvertje, zoals dat van Aston Martin en zelfs Porsche. Ferrari is behoo...

1. In het gamma van Ferrari zat geen echt GT-achtig model zoals de Roma meer. In Maranello, waar Ferrari huishoudt, verwachten ze dan ook dat ze met deze nieuwkomer zullen vissen in andermans vijvertje, zoals dat van Aston Martin en zelfs Porsche. Ferrari is behoorlijk ambitieus: de Italiaanse marketeers verwachten dat ze niet minder dan zeven op de tien exemplaren van de Roma zullen verkopen aan klanten die nog nooit een Ferrari in de garage hadden. 2. Ook het interieur is niet meteen wat je van een Ferrari verwacht, want de bouwer mikt meer op Italiaanse luxe en stijl dan op de koersautosfeer die je meteen opsnuift in de andere modellen van het merk. 3. De Roma is een vierzitter. Maar de achterbank is, typisch voor dit soort auto's, veeleer symbolisch. Iemand verder dan 5 kilometer meenemen op die krappe achterbank, is een soort marteling. 4. De automatische versnellingsbak laat zich niet bedienen met een pook of een draaiknop. In de middenconsole zitten drie schakelaars op een aluminiumplaatje. Voorts is alles zo veel mogelijk gedigitaliseerd, ook de instellingen voor de airconditioning, via het touchscreen. Geef ons maar die goede ouwe knopjes om de temperatuur te regelen.Wel goed gevonden is dat ook de passagier een klein aanraakscherm heeft, om onder meer de navigatie en audio in te stellen.