1. We konden er nog niet mee rijden, maar BMW maakt van deze i4 ook een versie met maar één elektromotor, die de achterwielen aandrijft. Het vermogen is nog altijd stevig (430 pk), net zoals de prestaties (5,7 seconden vanuit stilsta...

1. We konden er nog niet mee rijden, maar BMW maakt van deze i4 ook een versie met maar één elektromotor, die de achterwielen aandrijft. Het vermogen is nog altijd stevig (430 pk), net zoals de prestaties (5,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u.). BMW begrenst de topsnelheid hier op 190 km/u., wat voor de Belgische wegen nog altijd te veel is. Met deze i4 eDrive40 raak je verder dan met de extreem sportieve sportversie: 590 kilometer (norm). Instapprijs: 59.600 euro. 2. De meeste elektrische auto's in de prijsklasse van de BMW i4 of duurder staan behoorlijk hoog van de grond, zoals de Audi eTron en de Polestar 2. De i4 houdt het bij een hoogte van amper 1,45 meter. Dat is onder meer mogelijk omdat BMW een batterij ontwikkelde die amper 10,1 centimeter hoog is. Dat komt ook de kofferinhoud ten goede: ondanks de coupélijn schuilt onder de achterklep nog altijd 470 liter. 3. De i4 kan snelladen tegen 205 kWh, wat betekent dat je de batterij van 10 tot 80 procent kunt opladen in 30 à 40 minuten. Aan een klassieke laadpaal van 11 kW moet je rekenen op 9 à 10 uur om een bijna lege batterij bijna volledig op te laden. Inderdaad: de klassieke cijfers.