Voor de meesten onder ons zijn de feestdagen weer achter de rug. Niet zo echter voor Picobello.
...

Voor de meesten onder ons zijn de feestdagen weer achter de rug. Niet zo echter voor Picobello."Een gat in de markt," was de bedenking van Ingrid Lesage en haar echtgenoot Luc Ruant toen ze merkten dat een feestje bij hun vrienden wegens laattijdige planning totaal in het honderd liep. Voor Lesage en Ruant ook al eigenaars van een Brusselse kledinggroothandel en het Roeselaarse carwashbedrijf Oasis en hun rechterhand Isabelle Speleers meteen het startsein om in april 1992 hun al zeer gediversifieerde aktiviteiten ook nog eens uit te breiden met het verhuren van feestmateriaal. De naam Picobello geeft de onderliggende bedrijfsfilozofie weer. Voor de slechte verstaander wordt het logo ook nog eens vergezeld van de slagzin "Feestverhuur tot in de puntjes". De bvba Picobello verhuurt alles wat men bij feesten en evenementen al dan niet nodig acht : tafels en stoelen, maar ook tafellinnen, borden, eetgerei en zelfs gespecializeerd cateringmateriaal zoals ovens, frituurpannen en tapinstallaties, tot en met tenten, verlichtings- en verwarmingsapparatuur. Lesage meent dat het bieden van dergelijke totaaloplossingen de sleutel tot het sukses is. "We werken zowel voor iemand die voor een familiefeest enkele borden en glazen nodig heeft, als voor organizatoren van grote bedrijfsevenementen." De voorbije twee jaar verdubbelde Picobello zijn omzet en binnen afzienbare tijd hoopt het bedrijf de 50 miljoen frank te overschrijden. Vooral in West- en Oost-Vlaanderen meent Lesage een leidinggevende positie te hebben veroverd. Na prospektie in Noord-Frankrijk werd trouwens ook het klantenbestand in die richting uitgebreid. "Feestverhuur is een bloeiende markt," weet de zaakvoerster. Om alles in goede banen te leiden, moet echter ook heel wat worden geïnvesteerd, en dat niet alleen in nieuw feestmateriaal. Picobello heeft zeven mensen vast in dienst en tijdens de drukke (zomer)maanden worden die aangevuld met nog eens zeven of acht arbeidskrachten. Om de in containers geleverde goederen op tijd bij de klanten te krijgen, heeft het bedrijf zes binnenkort zelfs acht grote vrachtwagens op en af rijden. De 2500 vierkante meter nieuwe bedrijfsruimte die deze maand in gebruik wordt genomen, vertegenwoordigt dan weer een investering van 35 miljoen frank. Het echtpaar ziet de zaken dan ook groot, tot en met filialen in het buitenland. Vooral Ruant lijkt ten stelligste overtuigd van de slaagkansen. "De toekomst is aan de professionals," is zijn motto. Dat in 1994 een verlies van 1,8 miljoen werd opgetekend, kan de feestvreugde bij Picobello zeker niet verstoren.ISABELLE SPELEERS, LUC RUANT EN INGRID LESAGE (PICOBELLO) Feestverhuur is een bloeiende markt.