1. De Taigo is alleen verkrijgbaar met benzinemotoren. Dat er geen diesel in het aanbod zit, is normaal in deze tijden. Verrassender is dat er geen hybride Taigo komt, en ook geen versie op aardgas (cng). Er zijn drie motoren beschi...

1. De Taigo is alleen verkrijgbaar met benzinemotoren. Dat er geen diesel in het aanbod zit, is normaal in deze tijden. Verrassender is dat er geen hybride Taigo komt, en ook geen versie op aardgas (cng). Er zijn drie motoren beschikbaar. Het topmodel is de viercilinder van 1,5 liter met turbo en 150 paarden, die 31.120 euro kost. Veel interessanter en gepaster voor dit model is de kleine driecilinder van één liter, die we konden testen in zijn versie met 110 paarden. Daaronder zit er nog een instapversie van diezelfde driecilinder met 95 pk, voor 24.215 euro. 2. In het huidige autolandschap is om en bij de 25.000 euro een scherpe prijs voor een degelijk product dat standaard niet slecht is uitgerust: we zien onder meer een multimediasysteem zonder gps maar met geconnecteerde functies en een klein scherm van een goede 6 inch, manuele airco, maar ook elektronische rijhulpmiddelen zoals actieve rijstrookassistentie. 3. De Taigo rijdt sinds 2020 al rond in Zuid-Amerika als Volkswagen Nivus. Volkswagen moest dus gewoon een montageband op gang te duwen in Europa, meer bepaald in het Spaanse Pamplona, waar de Polo en T-Cross al werden geassembleerd.