1 Onder de motorkap van de Ford Puma ST zit de heerlijk rauw klinkende driecilinder van 1,5 liter die we al kenden van de Fiësta ST. Het vermogen bedraagt ook hier 200 paarden, maar het maximale koppel...

1 Onder de motorkap van de Ford Puma ST zit de heerlijk rauw klinkende driecilinder van 1,5 liter die we al kenden van de Fiësta ST. Het vermogen bedraagt ook hier 200 paarden, maar het maximale koppel is opgevoerd tot 320 Nm, wat heel wat is voor een kleine benzinemotor. 2 Ford heeft een reputatie in chassisbouw. Ook de gewone versies van de Fiësta, de Kuga en de Puma onderscheiden zich met een onderstel dat altijd voor een fijn rijgevoel zorgt. Die troef is niet echt bekend bij het grote publiek, dat Ford kent als een betrouwbaar maar soms ook wat saai merk.Ook minder bekend is dat de afstelling van elk nieuw chassis gebeurt in Lommel, door gespecialiseerde ingenieurs en testrijders. Dat team met een internationale reputatie ontfermt zich ook over de sportieve ST- en RS-versies. 3 Aan de minzijde: de akoestische isolatie van de Ford Puma ST kon beter. Op de autoweg is er behoorlijk wat wind- en rolgeluid te horen in het interieur. Zozeer dat je iets luider moet praten om elkaar te verstaan.