3 vragen aan Muriel de Crayencour

© Patricia Mathieu

Wat wilt u bereiken met Mu in the City?

“Op ons digitale platform verschijnen wekelijks vijf à tien artikels over de kunstwereld. We publiceren bijdragen over artistieke thema’s, maar ook recensies van tentoonstellingen, zowel in galeries als in musea en kunstencentra. Na vijf jaar hebben we een twintigtal auteurs. Als je de blog leest, houd je vinger aan de pols van de kunstwereld.”

Welke cijfers haalt u?

“Ons bereik groeit. De informatie op de website en in het archief zijn gratis. De artikels worden maandelijks door 4500 mensen gelezen. Dat is goed voor 12.000 à 15.000 unieke views. Onze nieuwsbrief gaat naar duizend abonnees, van wie de helft de brief openklikt. Gemiddeld wordt slechts een vijfde van de mails uit de cultuursector geopend. We zijn partners van evenementen zoals BRAFA, Art Brussels en het Brussels Gallery Weekend.”

Waarom zet u een crowdfundingactie op?

“Mu in the City draait goed, maar de website moet na vijf jaar grondig worden aangepakt. We willen starten met nieuwe rubrieken, om de kunstactualiteit nog beter op de voet te volgen, zowel institutioneel als commercieel. Tegen 12 februari willen we met de onlinecrowdfunding via Kiss Kiss Bank Bank 10.000 euro ophalen. We zijn op de goede weg.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content