U debuteerde vorig jaar op TEFAF Maastricht. Wat bracht die deelname teweeg?
...

U debuteerde vorig jaar op TEFAF Maastricht. Wat bracht die deelname teweeg? "Onze eerste deelname bevestigde dat een beurs een internationaal publiek kan bereiken, dat een lokale galerie zelden of nooit alleen kan bereiken. Op TEFAF voelt het brengen van nieuwigheden en selectieve thematentoonstellingen daarom ook minder riskant. Het is een uitdaging drie partijen tevreden te stellen: de beurs, de bezoeker en de handelaar. Vernieuwing en verrassing speelt daarin een prominente rol." U neemt dit jaar deel aan TEFAF met een risicovolle presentatie van het Belgische keramiekatelier Amphora. "Het is de eerste keer dat de Belgische keramiek van Amphora op dat internationale podium wordt getoond. Ik heb jarenlang stukken verzameld en nu kom ik er voor het eerst mee naar buiten. Daaraan hebben we nog een museale selectie van Murano-glaswerk toegevoegd." U publiceert ook een boek over Amphora. Wat is de toegevoegde waarde? "De publicatie staat los van TEFAF. De timing van de publicatie is niet toevallig, maar het project sluimert al lang. De toegevoegde waarde bestaat uit de wetenschappelijk-historische benadering. Het boek komt ook tegemoet aan de behoefte van de verzamelaar. Ik hoop ook dat het de wig tussen het werk van Rogier Vandeweghe en zijn vele imitatoren groter zal maken."