Op de luchthaven zijn 50 tot 60 jobs bedreigd omdat afhandelaar Aviapartner luchtvaartmaatschappij ANA Aviation dreigt weg te halen uit Oostende. Dat zou een forse klap betekenen voor de luchthaven. Aviapartner probeerde de voorbije weken het personeel te sussen door te stellen dat er geen jobs verloren gaan. Ook Egis, dat vanaf 1 juni de luchthaven zal beheren, beloofde de vakbonden en het personeel dat er nieuwe vluchten zouden worden aangetrokken. "Maar minister Crevits, die met de Vlaamse overheid nog steeds de luchthaven beheert, hoorden we nog niet. Dat is tot op heden onze grootste frustratie", aldus werknemer Patrick Spriet, een van de organisatoren van de actie. "We hebben een processie gehouden en onze jobs symbolisch begraven. We hebben ook een gedicht voorgedragen, geïnspireerd op In Flanders Fields, en de Last Post laten schallen. Er werden ook klaprozen neergelegd omdat dat symbool staat voor leven en groei", aldus Spriet. "We hopen dat er nog iets uit de bus komt, want de verkiezingen komen eraan." Het werk werd niet neergelegd, en dat is het personeel ook niet van plan. "We willen de passagiers noch de cargovluchten boycotten. Zij zorgen voor de inkomsten en we hebben een goede verhouding met de maatschappijen", besluit Spriet. (Belga)

Op de luchthaven zijn 50 tot 60 jobs bedreigd omdat afhandelaar Aviapartner luchtvaartmaatschappij ANA Aviation dreigt weg te halen uit Oostende. Dat zou een forse klap betekenen voor de luchthaven. Aviapartner probeerde de voorbije weken het personeel te sussen door te stellen dat er geen jobs verloren gaan. Ook Egis, dat vanaf 1 juni de luchthaven zal beheren, beloofde de vakbonden en het personeel dat er nieuwe vluchten zouden worden aangetrokken. "Maar minister Crevits, die met de Vlaamse overheid nog steeds de luchthaven beheert, hoorden we nog niet. Dat is tot op heden onze grootste frustratie", aldus werknemer Patrick Spriet, een van de organisatoren van de actie. "We hebben een processie gehouden en onze jobs symbolisch begraven. We hebben ook een gedicht voorgedragen, geïnspireerd op In Flanders Fields, en de Last Post laten schallen. Er werden ook klaprozen neergelegd omdat dat symbool staat voor leven en groei", aldus Spriet. "We hopen dat er nog iets uit de bus komt, want de verkiezingen komen eraan." Het werk werd niet neergelegd, en dat is het personeel ook niet van plan. "We willen de passagiers noch de cargovluchten boycotten. Zij zorgen voor de inkomsten en we hebben een goede verhouding met de maatschappijen", besluit Spriet. (Belga)