Volgens Huts "weigert" de Vlaamse regering "toezicht uit te oefenen" op het Antwerpse havenbestuur om er voor te zorgen dat de havenbedrijven hun verschuldigde boetes voor het niet halen van de trafiekvolumes op hun terminals betalen. Huts verwijst in het bijzonder naar de twee multinationals PSA en DP World die, omdat ze de volumeverplichtingen op hun containerterminals in de Antwerpse haven niet halen, respectievelijk 35,5 en 15,6 miljoen euro moeten betalen. Het Antwerpse Havenbedrijf weigert die boetes echter te factureren en is van plan om die bedragen fors te verlagen. Maandag is daarover een nieuwe raad van bestuur gepland. Huts eist 1 euro schadevergoeding. De zaak komt voor op maandag 18 maart. (KAV)

Volgens Huts "weigert" de Vlaamse regering "toezicht uit te oefenen" op het Antwerpse havenbestuur om er voor te zorgen dat de havenbedrijven hun verschuldigde boetes voor het niet halen van de trafiekvolumes op hun terminals betalen. Huts verwijst in het bijzonder naar de twee multinationals PSA en DP World die, omdat ze de volumeverplichtingen op hun containerterminals in de Antwerpse haven niet halen, respectievelijk 35,5 en 15,6 miljoen euro moeten betalen. Het Antwerpse Havenbedrijf weigert die boetes echter te factureren en is van plan om die bedragen fors te verlagen. Maandag is daarover een nieuwe raad van bestuur gepland. Huts eist 1 euro schadevergoeding. De zaak komt voor op maandag 18 maart. (KAV)