Het bedrijf zit al sinds vorig jaar in moeilijke papieren en verloor eerder dit jaar een van zijn klanten, AXA. Andere belangrijke klanten zijn Mobistar en ENI. In het callcenter werken een 70-tal vaste medewerkers en een 30-tal interimkrachten. Het personeel van TP Belgium reageert vrijdag onthutst op het nieuws dat Teleperformance Group zich niet meer garant stelt voor zijn filialen of klanten. Om het bedrijf opnieuw op de sporen te krijgen is een kapitaalinjectie noodzakelijk, samen met een schriftelijke bevestiging dat de Teleperformance Group zich verder garant stelt, aldus BBTK. "We gaan als vakbond eerst en vooral een verzoening aanvragen en onze eisen nog eens op tafel leggen", zegt Jan Meeuwens van BBTK. "Spontane acties van de werknemers zijn echter niet uit te sluiten." (SGI)

Het bedrijf zit al sinds vorig jaar in moeilijke papieren en verloor eerder dit jaar een van zijn klanten, AXA. Andere belangrijke klanten zijn Mobistar en ENI. In het callcenter werken een 70-tal vaste medewerkers en een 30-tal interimkrachten. Het personeel van TP Belgium reageert vrijdag onthutst op het nieuws dat Teleperformance Group zich niet meer garant stelt voor zijn filialen of klanten. Om het bedrijf opnieuw op de sporen te krijgen is een kapitaalinjectie noodzakelijk, samen met een schriftelijke bevestiging dat de Teleperformance Group zich verder garant stelt, aldus BBTK. "We gaan als vakbond eerst en vooral een verzoening aanvragen en onze eisen nog eens op tafel leggen", zegt Jan Meeuwens van BBTK. "Spontane acties van de werknemers zijn echter niet uit te sluiten." (SGI)