Ford liet eerst weten dat het uitstel van de herstart had te maken met de Europese actiedag die de internationale vakbonden woensdag gepland hebben. Maar intussen is het duidelijk dat er nog bijkomende redenen zijn om pas donderdag, en niet morgen, opnieuw auto's te gaan bouwen."Het gaat vooral om een aantal afspraken die nog moeten geconcretiseerd worden", bevestigt Luc Prenen van ACV Metea. "Een aantal technische elementen die nodig zijn om veilig en efficiënt te kunnen werken staan nog niet op punt. Verder moet er ook over andere voorwaarden verder onderhandeld worden. Het gaat onder meer over het aantal auto's dat zal gemaakt worden, waar en wanneer deze geparkeerd en uitgeleverd kunnen worden, enzovoort." Bovendien hebben we nog enkele eisen om de motivatie van de mensen te kunnen opvijzelen", vervolgt Prenen. "Hier zitten we vandaag nog met de directie over aan tafel. Tegen donderdag moeten al deze afspraken rond zijn." (KRISTOF VAN ACCOM)

Ford liet eerst weten dat het uitstel van de herstart had te maken met de Europese actiedag die de internationale vakbonden woensdag gepland hebben. Maar intussen is het duidelijk dat er nog bijkomende redenen zijn om pas donderdag, en niet morgen, opnieuw auto's te gaan bouwen."Het gaat vooral om een aantal afspraken die nog moeten geconcretiseerd worden", bevestigt Luc Prenen van ACV Metea. "Een aantal technische elementen die nodig zijn om veilig en efficiënt te kunnen werken staan nog niet op punt. Verder moet er ook over andere voorwaarden verder onderhandeld worden. Het gaat onder meer over het aantal auto's dat zal gemaakt worden, waar en wanneer deze geparkeerd en uitgeleverd kunnen worden, enzovoort." Bovendien hebben we nog enkele eisen om de motivatie van de mensen te kunnen opvijzelen", vervolgt Prenen. "Hier zitten we vandaag nog met de directie over aan tafel. Tegen donderdag moeten al deze afspraken rond zijn." (KRISTOF VAN ACCOM)