Net zoals bij de arbeiders moeten de werknemers die niet mee aan de onderhandelingstafel zitten het stellen met de mededeling dat "de gesprekken constructief verlopen". Een akkoord is er echter niet. Pas op 11 april zal er verder onderhandeld worden. Dit werkt op de zenuwen van de arbeiders, aangezien hun teksten voor de cao zo goed als klaar zijn, maar niet getekend worden tot er witte rook komt van de bedienden. Er is wel in een aantal bedrijven al een voorakkoord getekend over de cao. Zeker bij de toeleveringsbedrijven loopt de spanning verder op door de vertragingen. De directies sussen de gemoederen door te benadrukken dat de ondertekening van de cao een formaliteit is die in de komende dagen wordt afgehandeld. Maar de arbeiders zijn er toch niet gerust in. Ze willen ook weten hoe de vertrekregeling zal uitgewerkt worden als Ford op 1 juni naar 1 post zal overschakelen. Het wordt een hele klus om de vrijwillige vertrekkers in balans te houden met het aantal mensen dat nodig blijft om auto's te bouwen. Wie krijgt voorrang om te gaan en wie wordt verplicht om te blijven, is de vraag die luidop circuleert. (KAV)

Net zoals bij de arbeiders moeten de werknemers die niet mee aan de onderhandelingstafel zitten het stellen met de mededeling dat "de gesprekken constructief verlopen". Een akkoord is er echter niet. Pas op 11 april zal er verder onderhandeld worden. Dit werkt op de zenuwen van de arbeiders, aangezien hun teksten voor de cao zo goed als klaar zijn, maar niet getekend worden tot er witte rook komt van de bedienden. Er is wel in een aantal bedrijven al een voorakkoord getekend over de cao. Zeker bij de toeleveringsbedrijven loopt de spanning verder op door de vertragingen. De directies sussen de gemoederen door te benadrukken dat de ondertekening van de cao een formaliteit is die in de komende dagen wordt afgehandeld. Maar de arbeiders zijn er toch niet gerust in. Ze willen ook weten hoe de vertrekregeling zal uitgewerkt worden als Ford op 1 juni naar 1 post zal overschakelen. Het wordt een hele klus om de vrijwillige vertrekkers in balans te houden met het aantal mensen dat nodig blijft om auto's te bouwen. Wie krijgt voorrang om te gaan en wie wordt verplicht om te blijven, is de vraag die luidop circuleert. (KAV)