Ford Genk zal als eerste model de Mondeo stopzetten, aangezien de nieuwe versie hiervan als eerste zal worden overgenomen door de collega's van Valencia. Dit einde in Genk is voorzien in de tweede week van september. Daarna zullen de werknemers dus alleen nog de modellen S-Max en Galaxy gaan bouwen. De uitloop van deze wagens wordt gepland in de tweede helft van december, om vervolgens helemaal de deuren te sluiten op 31 december. Vanaf de derde week van september (na het einde van de Mondeo dus) zal het productievolume worden verlaagd tot 370 voertuigen per dag. Sinds er één ploeg werd afgeschaft op 1 juni 2014 lag het volume op 500. Daarvoor bedroeg de productie nog 1.000 stuks per dag. Aangezien het niet de bedoeling is om de band trager te laten draaien, zullen er allicht extra dagen van tijdelijke werkloosheid worden aangevraagd. Bij een aantal toeleveranciers, waar het maximale aantal vroegtijdige vertrekkers is bereikt (IAC en SML), hoopt men hierdoor in september nog een aantal extra aanvragen tot vroegtijdig vertrek te kunnen goedkeuren. Afhankelijk van de verkoopcijfers kan het productieschema uiteraard nog worden gewijzigd. (Belga)

Ford Genk zal als eerste model de Mondeo stopzetten, aangezien de nieuwe versie hiervan als eerste zal worden overgenomen door de collega's van Valencia. Dit einde in Genk is voorzien in de tweede week van september. Daarna zullen de werknemers dus alleen nog de modellen S-Max en Galaxy gaan bouwen. De uitloop van deze wagens wordt gepland in de tweede helft van december, om vervolgens helemaal de deuren te sluiten op 31 december. Vanaf de derde week van september (na het einde van de Mondeo dus) zal het productievolume worden verlaagd tot 370 voertuigen per dag. Sinds er één ploeg werd afgeschaft op 1 juni 2014 lag het volume op 500. Daarvoor bedroeg de productie nog 1.000 stuks per dag. Aangezien het niet de bedoeling is om de band trager te laten draaien, zullen er allicht extra dagen van tijdelijke werkloosheid worden aangevraagd. Bij een aantal toeleveranciers, waar het maximale aantal vroegtijdige vertrekkers is bereikt (IAC en SML), hoopt men hierdoor in september nog een aantal extra aanvragen tot vroegtijdig vertrek te kunnen goedkeuren. Afhankelijk van de verkoopcijfers kan het productieschema uiteraard nog worden gewijzigd. (Belga)