Vandaag werd het startschot gegeven van de actie 'Telefoon, gsm, internet, tv: durf vergelijken'. Vorig jaar werd een gelijkaardige campagne gevoerd om consumenten aan te zetten te vergelijken tussen energieleveranciers. Concreet zullen van 18 tot 29 november in 440 gemeenten federale en gemeentelijke ambtenaren consumenten helpen om op basis van hun gebruikersprofiel aanbiedingen te vergelijken voor vaste telefonie, gsm, internet en televisie. Telecomconsumenten kunnen in België kiezen voor maar liefst 416 tariefplannen, aldus Axel Desmedt van telecomregulator BIPT. Voor vaste telefonie gaat het om 17 tariefplannen, 243 voor mobiele telefonie, 46 voor internet en 119 tariefplannen voor packs (pakketten). "Nochtans zegt slechts 41 procent van de consumenten prijzen te hebben vergeleken de laatste keer dat ze zijn overgestapt van operator." Minister van Economie Johan Vande Lanotte wijst erop dat de telecomprijzen sinds een jaar aan het dalen zijn. Toch betaalt één consument op de twee een tariefformule die niet is aangepast aan zijn behoeften. "Durf dus te vergelijken", aldus Vande Lanotte. (Belga)

Vandaag werd het startschot gegeven van de actie 'Telefoon, gsm, internet, tv: durf vergelijken'. Vorig jaar werd een gelijkaardige campagne gevoerd om consumenten aan te zetten te vergelijken tussen energieleveranciers. Concreet zullen van 18 tot 29 november in 440 gemeenten federale en gemeentelijke ambtenaren consumenten helpen om op basis van hun gebruikersprofiel aanbiedingen te vergelijken voor vaste telefonie, gsm, internet en televisie. Telecomconsumenten kunnen in België kiezen voor maar liefst 416 tariefplannen, aldus Axel Desmedt van telecomregulator BIPT. Voor vaste telefonie gaat het om 17 tariefplannen, 243 voor mobiele telefonie, 46 voor internet en 119 tariefplannen voor packs (pakketten). "Nochtans zegt slechts 41 procent van de consumenten prijzen te hebben vergeleken de laatste keer dat ze zijn overgestapt van operator." Minister van Economie Johan Vande Lanotte wijst erop dat de telecomprijzen sinds een jaar aan het dalen zijn. Toch betaalt één consument op de twee een tariefformule die niet is aangepast aan zijn behoeften. "Durf dus te vergelijken", aldus Vande Lanotte. (Belga)