Liefde in tijden van Tinder: 'Veel mensen zijn zich niet bewust van de business achter dating-apps'

Een partner zoeken in een onlinecatalogus zoals Tinder vinden we vandaag heel normaal. Bedrijven spelen daar graag op in. "Uit de liefde valt nu eenmaal veel geld te persen", zegt onderzoeker Elisabeth Timmermans. Ze schreef er een boek over.

ELISABETH TIMMERMANS "Tinder wordt hoger in waarde geschat dan Netflix." © Franky Verdickt

Hoe erg liefde en economie met elkaar verstrengeld zijn? Weinig verhalen illustreren het beter dan dat van Whitney Wolfe en Justin Mateen, allebei medeoprichters van Tinder. Ze deelden een tijdlang lief en leed, op de werkvloer en daarbuiten. Pas toen de romantiek op was, werd het echt spannend. Wolfe richtte in 2014 Tinder-concurrent Bumble op, dat ze in de markt zette als een dating-app die vrouwelijke gebruikers meer macht geeft. Zij moeten er de eerste stap zetten.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee