Het contract is naar verwachting goed voor een omzet van 1,6 miljard euro, zonder rekening te houden met het geld dat Satellic zal moeten storten aan de gewesten. Dat staat dinsdag in L'Echo.

De tolheffing zou in 2016 van start gaan en zal in een eerste stadium enkel van toepassing zijn op vrachtwagens vanaf 3,5 ton.

De onderneming verwacht een vijftigtal servicepunten te installeren. Vrachtwagenchauffeurs zullen er de on-board-unit kunnen afhalen waarmee hun kilometers in kaart worden gebracht.

Volgens L'Echo zou het tarief ongeveer 0,12 euro per kilometer gaan bedragen in Vlaanderen en Wallonië, en circa 0,35 euro in Brussel. Op basis van die bedragen ziet de transportsector minstens een vervijfvoudiging tegenover het huidige eurovignet, dat wordt betaald door vrachtwagens van 12 ton. (Belga/NS)

Het contract is naar verwachting goed voor een omzet van 1,6 miljard euro, zonder rekening te houden met het geld dat Satellic zal moeten storten aan de gewesten. Dat staat dinsdag in L'Echo. De tolheffing zou in 2016 van start gaan en zal in een eerste stadium enkel van toepassing zijn op vrachtwagens vanaf 3,5 ton. De onderneming verwacht een vijftigtal servicepunten te installeren. Vrachtwagenchauffeurs zullen er de on-board-unit kunnen afhalen waarmee hun kilometers in kaart worden gebracht. Volgens L'Echo zou het tarief ongeveer 0,12 euro per kilometer gaan bedragen in Vlaanderen en Wallonië, en circa 0,35 euro in Brussel. Op basis van die bedragen ziet de transportsector minstens een vervijfvoudiging tegenover het huidige eurovignet, dat wordt betaald door vrachtwagens van 12 ton. (Belga/NS)