De Nederlandse supermarktketen Jumbo ziet allicht af van een kort geding tegen brouwer Heineken over de levering van bakken pils. Dat liet de supermarktketen woensdag weten. Het bedrijf zegt met ingang van deze week weer de 'reguliere volumes' geleverd te krijgen, en dat die op korte termijn verder worden opgevoerd.

Jumbo had eerder deze week in een paginagrote advertentie in de Nederlandse kranten nog hard uitgehaald naar Heineken. De brouwer zou de gevraagde hoeveelheid kratten niet willen leveren uit onvrede over de seizoensaanbieding van de supermarktketen, die voor een langere periode elk tweede krat Heineken voor de helft van de prijs verkoopt.

"Heineken vindt namelijk dat wij de kratten over een lange periode te goedkoop aanbieden. Maar wij laten u dit voordeel natuurlijk niet afnemen en houden vast aan ons prijsbeleid", aldus Jumbo in de advertentie.

Heineken spreekt dat overigens met klem tegen, en zegt zich nooit te bemoeien met het prijsbeleid van zijn klanten.

Hoewel een kort geding niet langer aan de orde blijkt, blijft het manoeuvre met de advertentie in het hoofd van de bierreus hangen. In een interview met De Financiële Telegraaf uit Heineken-directeur Evelien Sanders haar ongenoegen over de paginagrote advertenties van Jumbo. "Er is door Jumbo met modder gegooid in de media. Zo ga je als zakelijke partners niet met elkaar om", aldus Sanders.

Heineken-collega Willem de Jonge spreekt over Jumbo als een 'olifant die stampte in de porseleinkast'.

Jumbo is na Albert Heijn de grootste supermarktketen bij de Noorderburen. (Belga/BO)

De Nederlandse supermarktketen Jumbo ziet allicht af van een kort geding tegen brouwer Heineken over de levering van bakken pils. Dat liet de supermarktketen woensdag weten. Het bedrijf zegt met ingang van deze week weer de 'reguliere volumes' geleverd te krijgen, en dat die op korte termijn verder worden opgevoerd.Jumbo had eerder deze week in een paginagrote advertentie in de Nederlandse kranten nog hard uitgehaald naar Heineken. De brouwer zou de gevraagde hoeveelheid kratten niet willen leveren uit onvrede over de seizoensaanbieding van de supermarktketen, die voor een langere periode elk tweede krat Heineken voor de helft van de prijs verkoopt. "Heineken vindt namelijk dat wij de kratten over een lange periode te goedkoop aanbieden. Maar wij laten u dit voordeel natuurlijk niet afnemen en houden vast aan ons prijsbeleid", aldus Jumbo in de advertentie. Heineken spreekt dat overigens met klem tegen, en zegt zich nooit te bemoeien met het prijsbeleid van zijn klanten. Hoewel een kort geding niet langer aan de orde blijkt, blijft het manoeuvre met de advertentie in het hoofd van de bierreus hangen. In een interview met De Financiële Telegraaf uit Heineken-directeur Evelien Sanders haar ongenoegen over de paginagrote advertenties van Jumbo. "Er is door Jumbo met modder gegooid in de media. Zo ga je als zakelijke partners niet met elkaar om", aldus Sanders. Heineken-collega Willem de Jonge spreekt over Jumbo als een 'olifant die stampte in de porseleinkast'. Jumbo is na Albert Heijn de grootste supermarktketen bij de Noorderburen. (Belga/BO)