Lotus Bakeries heeft de omzet tijdens de eerste helft van dit jaar met 31,1 procent zien toenemen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, tot 256,4 miljoen euro. Het recurrente bedrijfsresultaat steeg met 49 procent tot 43,8 miljoen euro.

De omzetgroei is quasi volledig toe te wijzen aan de verdere internationale groei van Lotus speculoos en Lotus speculoospasta, en de bijdrage van Natural Foods en Urban Fresh Foods, twee Britse bedrijven die in 2015 werden ingelijfd.

De strategie om Lotus speculoos verder te internationaliseren werd 'consistent voortgezet', waardoor de Verenigde Staten het grootste speculoosland voor Lotus Bakeries geworden is. Verwacht wordt dat het jaarvolume in de VS tot 1 miljard koekjes reikt.

De verkoop van speculoospasta nam niet alleen fors toe in de thuismarkten België, Nederland en Frankrijk, maar ook in het Midden-Oosten.

"Dankzij een zeer sterke interne groei en de bijdrage van Natural Foods, wordt een historisch hoge groei van omzet en rentabiliteit gerealiseerd.", luidt het in een persbericht.

Het nettoresultaat van de eerste jaarhelft stijgt met 9,3 miljoen euro (+ 43 procent) ten opzichte van dezelfde periode in 2015 en bedraagt 30,8 miljoen euro.

CEO Jan Boone reageert verheugd en enigszins verbaaasd op de sterke halfjaarresultaten van de koekjesbakker uit Lembeke: "De resultaten van de eerste jaarhelft overtreffen ook mijn verwachtingen. Ik ben vooral zeer trots dat we zo sterk blijven groeien met ons kernproduct, het 'Lotus Biscoff koekje' waarmee het voor mijn grootvader meer dan 80 jaar geleden begonnen is." (Belga/BO)

Lotus Bakeries heeft de omzet tijdens de eerste helft van dit jaar met 31,1 procent zien toenemen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, tot 256,4 miljoen euro. Het recurrente bedrijfsresultaat steeg met 49 procent tot 43,8 miljoen euro. De omzetgroei is quasi volledig toe te wijzen aan de verdere internationale groei van Lotus speculoos en Lotus speculoospasta, en de bijdrage van Natural Foods en Urban Fresh Foods, twee Britse bedrijven die in 2015 werden ingelijfd.De strategie om Lotus speculoos verder te internationaliseren werd 'consistent voortgezet', waardoor de Verenigde Staten het grootste speculoosland voor Lotus Bakeries geworden is. Verwacht wordt dat het jaarvolume in de VS tot 1 miljard koekjes reikt.De verkoop van speculoospasta nam niet alleen fors toe in de thuismarkten België, Nederland en Frankrijk, maar ook in het Midden-Oosten."Dankzij een zeer sterke interne groei en de bijdrage van Natural Foods, wordt een historisch hoge groei van omzet en rentabiliteit gerealiseerd.", luidt het in een persbericht. Het nettoresultaat van de eerste jaarhelft stijgt met 9,3 miljoen euro (+ 43 procent) ten opzichte van dezelfde periode in 2015 en bedraagt 30,8 miljoen euro. CEO Jan Boone reageert verheugd en enigszins verbaaasd op de sterke halfjaarresultaten van de koekjesbakker uit Lembeke: "De resultaten van de eerste jaarhelft overtreffen ook mijn verwachtingen. Ik ben vooral zeer trots dat we zo sterk blijven groeien met ons kernproduct, het 'Lotus Biscoff koekje' waarmee het voor mijn grootvader meer dan 80 jaar geleden begonnen is." (Belga/BO)