Bourgeois rekent op goede smaak

© belga

Minister Bourgeois wil streekproducten promoten en met hen ook familiale ondernemingen.

Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois (N-VA) kondigde een opmerkelijk initiatief aan tijdens een gecombineerd werkbezoek aan de familiale voedingsbedrijven Poppies, Jules Destrooper en Mestdagh Artisan. Dat meldt de krant Het Nieuwsblad.

Bourgeois wil namelijk een samenwerkingsverband op gang trekken voor de promotie van streekproducten. Daarbij zijn dan tal van overheidsinstellingen betrokken: Toerisme Vlaanderen, Vlaanderen Lekker Land, Hoereca Vlaanderen, Flanders Investment & Trade, het Centrum voor Agro en Visserijmarketing, en voedingsfederatie Fevia.

Dat samenwerkingsverband moet lokale producten en hun – voornamelijk familiale – producenten in de kijker plaatsen op buitenlandse beurzen, in internationale marketingcampagnes en tijdens buitenlandse missies geleid door de Vlaamse overheid of door overheidsinstellingen. Het is nog niet duidelijk of ook individuele bedrijven rechtstreeks lid kunnen worden van het samenwerkingsverband, merkt de krant tenslotte op.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content