Wanten voor tablets: Ikea-gimmick werd verkoopsucces

Toen Ikea zijn catalogus in Noorwegen op iPad wilde lanceren, bedachten de marketeers achter de lancering een slimme campagne die meteen aansloeg.

De catalogus werd gelanceerd in de lange Noorse winter. Tijdens de koude dragen veel Noren wanten en kunnen ze hun tablet niet bedienen.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Ikea maakte daarom doe-het-zelf-naaisetjes met alleen een naald en geleidende draad. Door de draad met enkele steken in een want te naaien, kon de gebruiker de iPad bedienen met zijn wanten aan.

Er werden 12.000 setjes gemaakt, maar na twee weken was de voorraad al op. Of het naaisetje van een marketingtool ook een echt product wordt, is nog niet duidelijk.



Bron: RetailDetail

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content