De Dag van de Klant beleeft dit jaar zijn 25ste editie. Ruim 100.000 handelaars doen mee, goed voor drie miljoen attenties. "Door het mooie weer is het een groot succes", luidt het bij Unizo. In Aalst werd een gooi gedaan naar het record van grootste rozenboeket ooit. Zo'n 25.000 van die bloemen, die symbool staan voor de Dag van Klant, werden onthuld op rechteroever, een winkelbuurt die Unizo nieuw leven wil inblazen. Uit een rondvraag van Unizo blijkt dat de klantentrouw de voorbije jaren is afgenomen. De klant wordt kritischer en vergelijkt meer, bijvoorbeeld via het internet. Vandaar het belang om de klanten zowel online als offline te informeren, zegt Unizo. "44 procent van de handelaars maakt bewust gebruik van digitale mogelijkheden, 38 procent doet aan e-commerce, 60 procent gaat online met nieuwsbrieven en acties via sociale media". Vanwege de komende gemeenteraadverkiezingen lag de nadruk gisteren ook op de rol die lokale besturen kunnen spelen om de lokale handelskernen te versterken. (ANA)

De Dag van de Klant beleeft dit jaar zijn 25ste editie. Ruim 100.000 handelaars doen mee, goed voor drie miljoen attenties. "Door het mooie weer is het een groot succes", luidt het bij Unizo. In Aalst werd een gooi gedaan naar het record van grootste rozenboeket ooit. Zo'n 25.000 van die bloemen, die symbool staan voor de Dag van Klant, werden onthuld op rechteroever, een winkelbuurt die Unizo nieuw leven wil inblazen. Uit een rondvraag van Unizo blijkt dat de klantentrouw de voorbije jaren is afgenomen. De klant wordt kritischer en vergelijkt meer, bijvoorbeeld via het internet. Vandaar het belang om de klanten zowel online als offline te informeren, zegt Unizo. "44 procent van de handelaars maakt bewust gebruik van digitale mogelijkheden, 38 procent doet aan e-commerce, 60 procent gaat online met nieuwsbrieven en acties via sociale media". Vanwege de komende gemeenteraadverkiezingen lag de nadruk gisteren ook op de rol die lokale besturen kunnen spelen om de lokale handelskernen te versterken. (ANA)