De omzet van de groep groeide met 5,9 procent tot 8,3 miljard euro en het bedrijfsresultaat (ebit) klokte 6,2 procent hoger af op 515,1 miljoen euro. Colruyt stelt een brutodividend voor van 1 euro per aandeel, wat 5 eurocent meer is dan de vorige keer. De Colruyt-warenhuizen realiseerden een omzetstijging van 5,2 procent tot 5,2 miljard euro, tegen 5 miljard in het voorgaande boekjaar. "Aan de basis van deze groei lagen een uitbreiding van het winkelpark, een stijging van het klantenbestand met een verhoogde frequentie van de winkelbezoeken en de succesvolle promotionele acties." Het marktaandeel van de winkels is volgens Colruyt in het boekjaar gestegen met 58 basispunten tot 25,94 procent. Ook Okay en Bio-Planet kenden een omzetgroei, net als Foodretail Frankrijk, en DreamLand en DreamBaby. Van die laatste twee is de omzetgroei te verklaren door de opening van nieuwe winkels. "De slechte weersomstandigheden beïnvloedden de verkoop van buitenspeelgoed en andere gerelateerde seizoensartikelen", stelt Colruyt. Wat de vooruitzichten betreft, zegt Colruyt dat de komende verslagperiode zich door de algemene economische crisis en een blijvend zwak consumentenklimaat als "uitdagend" aandient. Op de algemene aandeelhoudersvergadering van 25 september zal de groep een vooruitzicht geven over het lopende boekjaar. (Belga)

De omzet van de groep groeide met 5,9 procent tot 8,3 miljard euro en het bedrijfsresultaat (ebit) klokte 6,2 procent hoger af op 515,1 miljoen euro. Colruyt stelt een brutodividend voor van 1 euro per aandeel, wat 5 eurocent meer is dan de vorige keer. De Colruyt-warenhuizen realiseerden een omzetstijging van 5,2 procent tot 5,2 miljard euro, tegen 5 miljard in het voorgaande boekjaar. "Aan de basis van deze groei lagen een uitbreiding van het winkelpark, een stijging van het klantenbestand met een verhoogde frequentie van de winkelbezoeken en de succesvolle promotionele acties." Het marktaandeel van de winkels is volgens Colruyt in het boekjaar gestegen met 58 basispunten tot 25,94 procent. Ook Okay en Bio-Planet kenden een omzetgroei, net als Foodretail Frankrijk, en DreamLand en DreamBaby. Van die laatste twee is de omzetgroei te verklaren door de opening van nieuwe winkels. "De slechte weersomstandigheden beïnvloedden de verkoop van buitenspeelgoed en andere gerelateerde seizoensartikelen", stelt Colruyt. Wat de vooruitzichten betreft, zegt Colruyt dat de komende verslagperiode zich door de algemene economische crisis en een blijvend zwak consumentenklimaat als "uitdagend" aandient. Op de algemene aandeelhoudersvergadering van 25 september zal de groep een vooruitzicht geven over het lopende boekjaar. (Belga)