"De acties hebben een dubbele impact", zegt Van der Cruysse. "Voor de aankomende passagiers veroorzaken ze onaanvaardbare vertraging. Er staan enorme rijen. Dit is ronduit schadelijk voor het imago van de luchthaven", voegt hij daar aan toe. Anderzijds is er ook hinder voor de cargo. "Voor de vertrekkende cargo gebeurt de administratieve douaneprocedure niet op tijd. Als gevolg daarvan kan vaak niet de volledige lading mee. Die moet dan op een volgende vlucht, die vaak pas de dag erna vertrekt. En er is natuurlijk een reden waarom het luchtvracht is: het moet snel gaan. Het gaat bijvoorbeeld om wisselstukken die op tijd moeten zijn". Maar ook voor de aankomende cargo veroorzaakt de actie problemen. "Die kan niet opgepikt worden en blijft dus in Brussel staan in de vrachtloodsen", aldus Van der Cruysse nog. Die voegt daar aan toe dat dergelijke acties ernstige financiële schade veroorzaken. "Niet alleen voor de luchtvaartmaatschappijen, maar ook voor de 'shippers'". "Dit is schadelijk voor het imago van de luchthaven en het land", besluit de woordvoerder. (Belga)

"De acties hebben een dubbele impact", zegt Van der Cruysse. "Voor de aankomende passagiers veroorzaken ze onaanvaardbare vertraging. Er staan enorme rijen. Dit is ronduit schadelijk voor het imago van de luchthaven", voegt hij daar aan toe. Anderzijds is er ook hinder voor de cargo. "Voor de vertrekkende cargo gebeurt de administratieve douaneprocedure niet op tijd. Als gevolg daarvan kan vaak niet de volledige lading mee. Die moet dan op een volgende vlucht, die vaak pas de dag erna vertrekt. En er is natuurlijk een reden waarom het luchtvracht is: het moet snel gaan. Het gaat bijvoorbeeld om wisselstukken die op tijd moeten zijn". Maar ook voor de aankomende cargo veroorzaakt de actie problemen. "Die kan niet opgepikt worden en blijft dus in Brussel staan in de vrachtloodsen", aldus Van der Cruysse nog. Die voegt daar aan toe dat dergelijke acties ernstige financiële schade veroorzaken. "Niet alleen voor de luchtvaartmaatschappijen, maar ook voor de 'shippers'". "Dit is schadelijk voor het imago van de luchthaven en het land", besluit de woordvoerder. (Belga)