Brussels Airlines zegt in de reactie blij te zijn "met de inspanningen van de regering om deze kwestie, die de Belgische luchtvaartindustrie benadeelt ten opzichte van de concurrenten in de buurlanden, aan te pakken". "Brussels Airlines is momenteel intensief bezig met haar toekomstplan 'Beyond 2012-2013' dat tot doel heeft toekomstige ontwikkeling mogelijk te maken en het bedrijf vanaf 2014 opnieuw winstgevend te maken. De uitkomst van de onderhandelingen met de sociale partners is een belangrijk onderdeel van dit strategische plan", zo luidt het. De krant De Tijd meldde vandaag op zijn website op basis van een vakbondsman dat "vrijdag de belangrijkste dag van het jaar wordt voor Brussels Airlines". Op een ondernemingsraad zal de directie volgens De Tijd het besparingsplan toelichten waarover maanden onderhandeld werd met de vakbonden. "En dat zal even slikken worden voor personeel, het zal niet makkelijk zijn", aldus een vakbondsman. Het personeel zou volgens De Tijd trouwens niet als enige een enige een inspanning leveren: de federale overheid, aandeelhouder Lufthansa en 'leverancier' Brussels Airport doen dat ook. (ANA)

Brussels Airlines zegt in de reactie blij te zijn "met de inspanningen van de regering om deze kwestie, die de Belgische luchtvaartindustrie benadeelt ten opzichte van de concurrenten in de buurlanden, aan te pakken". "Brussels Airlines is momenteel intensief bezig met haar toekomstplan 'Beyond 2012-2013' dat tot doel heeft toekomstige ontwikkeling mogelijk te maken en het bedrijf vanaf 2014 opnieuw winstgevend te maken. De uitkomst van de onderhandelingen met de sociale partners is een belangrijk onderdeel van dit strategische plan", zo luidt het. De krant De Tijd meldde vandaag op zijn website op basis van een vakbondsman dat "vrijdag de belangrijkste dag van het jaar wordt voor Brussels Airlines". Op een ondernemingsraad zal de directie volgens De Tijd het besparingsplan toelichten waarover maanden onderhandeld werd met de vakbonden. "En dat zal even slikken worden voor personeel, het zal niet makkelijk zijn", aldus een vakbondsman. Het personeel zou volgens De Tijd trouwens niet als enige een enige een inspanning leveren: de federale overheid, aandeelhouder Lufthansa en 'leverancier' Brussels Airport doen dat ook. (ANA)