Vorige week maakte BMW bekend dat de i3 in België een basisprijs krijgt van 35.500 euro. De auto zal voor Belgische klanten beschikbaar zijn vanaf november 2013. Later zal de elektrische sportwagen i8 volgen. BMW is in zijn fabriek in Leipzig ondertussen reeds gestart met de productie van de i3. Voor het koetswerk zet de Duitse autobouwer in op lichte materialen zoals carbon en aluminium, om het gewicht van de batterijen te compenseren. De autonomie van de wagen zal 130 tot 160 kilometer bedragen. Daarna moet de wagen opgeladen worden, wat aan een normaal stopcontact acht uur in beslag neemt. De reikwijdte kan echter ook uitgebreid worden met een zogenaamde range extender, een verbrandingsmotor die de batterijen bijlaadt, maar daarvoor moet bijbetaald worden. In tegenstelling tot andere autobouwers ontwikkelde BMW voor zijn elektrisch model een volledig nieuwe wagen. (Belga)

Vorige week maakte BMW bekend dat de i3 in België een basisprijs krijgt van 35.500 euro. De auto zal voor Belgische klanten beschikbaar zijn vanaf november 2013. Later zal de elektrische sportwagen i8 volgen. BMW is in zijn fabriek in Leipzig ondertussen reeds gestart met de productie van de i3. Voor het koetswerk zet de Duitse autobouwer in op lichte materialen zoals carbon en aluminium, om het gewicht van de batterijen te compenseren. De autonomie van de wagen zal 130 tot 160 kilometer bedragen. Daarna moet de wagen opgeladen worden, wat aan een normaal stopcontact acht uur in beslag neemt. De reikwijdte kan echter ook uitgebreid worden met een zogenaamde range extender, een verbrandingsmotor die de batterijen bijlaadt, maar daarvoor moet bijbetaald worden. In tegenstelling tot andere autobouwers ontwikkelde BMW voor zijn elektrisch model een volledig nieuwe wagen. (Belga)