Belgacom vindt directeur voor consumentenafdeling bij Microsoft

(Belga) Belgacom heeft een nieuwe Executive Vice President Consumer Business Unit gevonden. Phillip Vandervoort (52) komt vanaf 1 april over van Microsoft, zo heeft het telecombedrijf tijdens de voorstelling van zijn jaarresultaten bekendgemaakt. Het gaat om de functie die Dominique Leroy uitoefende voor ze CEO werd.

Vandervoort wordt ook lid van het directiecomité van Belgacom, en is zo de tweede in dat comité die aangesteld wordt sinds Leroy het roer overnam van Didier Bellens. Eerder werd Dirk Lybaert bevorderd tot Executive Vice President Corporate Affairs, een nieuwe functie in het directiecomité met verantwoordelijkheid voor onder meer communicatie, public affairs en het veiligheidsbeleid. Vandervoort werkte bij Microsoft als Partner & General Manager Business Strategy, Marketing & Operations in Centraal- en Zuid-Amerika. Daarvoor was actief bij Microsoft in België en onder meer bij Union Minière en Interbrew. Vandervoort is industrieel ingenieur, gegradueerd in business administration. “Phillip Vandervoort heeft een sterk natuurlijk leiderschap, is sterk resultaatgericht en brengt een persoonlijke stijl en ondernemersgeest mee”, stelt Leroy. Naar verluidt levert Vandervoort financieel fors in door bij Belgacom aan de slag te gaan. De nieuwe leden van het directiecomité moeten immers minder verdienen dan de CEO, en die is gebonden aan een door de regering opgelegde plafond van 650.000 euro – al kan Leroy nog op extraatjes rekenen. Zelfs met bonussen op korte en lange termijn mag het salaris van een nieuw directielid niet boven het loon van de CEO uitkomen, wordt bij Belgacom bevestigd. Volgens Lybaert was Vandervoort bereid aan lagere voorwaarden weer in België te werken om familiale redenen, en omdat Belgacom hem een mooie opportuniteit leek. Vandervoort was zelf niet aanwezig op de persconferentie over de jaarresultaten. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content