De Standaard kon de notulen van die vergadering inkijken.

Haek wijst erop dat door de splitsing de kosten voor onder meer IT, communicatie en juridische dienstverlening de hoogte zijn in gegaan. "En die investering zou nog geen probleem zijn als het ook iets oplevert, maar dat is niet het geval", zegt Haek aan de krant.

De bedoeling van Europa om de infrastructuur af te splitsen, was om meer concurrentie te creëren op het spoorwegnet. Maar volgens Haek is er in de komende decennia geen concurrentie.

De splitsing kost niet alleen bakken geld, het is bovendien ook nog een van de voornaamste redenen waarom onze treinen de laatste jaren met zoveel vertraging rijden. Dat zei Alex Migom, directeur-generaal bij de NMBS-Holding, op dezelfde vergadering van de raad van bestuur. (Belga)

De Standaard kon de notulen van die vergadering inkijken. Haek wijst erop dat door de splitsing de kosten voor onder meer IT, communicatie en juridische dienstverlening de hoogte zijn in gegaan. "En die investering zou nog geen probleem zijn als het ook iets oplevert, maar dat is niet het geval", zegt Haek aan de krant. De bedoeling van Europa om de infrastructuur af te splitsen, was om meer concurrentie te creëren op het spoorwegnet. Maar volgens Haek is er in de komende decennia geen concurrentie. De splitsing kost niet alleen bakken geld, het is bovendien ook nog een van de voornaamste redenen waarom onze treinen de laatste jaren met zoveel vertraging rijden. Dat zei Alex Migom, directeur-generaal bij de NMBS-Holding, op dezelfde vergadering van de raad van bestuur. (Belga)