Volvo Car Gent gaf deze week meer info aan de werknemers over de nieuwe uurroosters, maar een deel van het personeel uit de ochtendploeg legde uit onvrede daarover donderdag het werk neer. Vanaf het voorjaar van volgend jaar gaan de uurroosters veranderen voor ongeveer 6.000 van de 6.500 werknemers. Alle afdelingen zouden dan 40 uur per week moeten werken in plaats van 37,5 uur per week maar in ruim worden compensaties voorzien. Na de aanpassing zouden de uurroosters op één lijn zitten met de andere fabrieken van Volvo Car.

De directie van Volvo Car Gent gaat na de zomervakantie opnieuw in dialoog over de voorwaarden rond de uurroosters, maar alle werknemers zijn nu opnieuw aan de slag.

Volvo Car Gent gaf deze week meer info aan de werknemers over de nieuwe uurroosters, maar een deel van het personeel uit de ochtendploeg legde uit onvrede daarover donderdag het werk neer. Vanaf het voorjaar van volgend jaar gaan de uurroosters veranderen voor ongeveer 6.000 van de 6.500 werknemers. Alle afdelingen zouden dan 40 uur per week moeten werken in plaats van 37,5 uur per week maar in ruim worden compensaties voorzien. Na de aanpassing zouden de uurroosters op één lijn zitten met de andere fabrieken van Volvo Car. De directie van Volvo Car Gent gaat na de zomervakantie opnieuw in dialoog over de voorwaarden rond de uurroosters, maar alle werknemers zijn nu opnieuw aan de slag.