Waarom Aviapartner en Swissport verliezen maken

01/11/18 om 11:51 - Bijgewerkt op 02/11/18 om 12:26

De werknemers van Aviapartner zijn sinds woensdag weer aan de slag. Het is twijfelachtig of het bedrijf daarmee overeind krabbelt. Winst maken met afhandeling in Zaventem lijkt onmogelijk. Trends analyseert de vier belangrijkste struikelblokken en één remedie.

Aviapartner en Swissport hebben een duopolie in afhandeling in Zaventem. Het is een markt met vorig jaar 24,8 miljoen passagiers, liefst 3 miljoen meer dan het jaar voordien. Het lijkt wel een droomscenario voor de twee spelers. Ze verdelen de koek onder elkaar. Swissport heeft 60 procent van de markt, met onder meer de vluchten van marktleider Brussels Airlines, goed voor een derde van de trafiek. Aviapartner doet de overige 40 procent, en werkt onder meer voor Ryanair, Tui Fly, EasyJet en British Airways. Maar beide bedrijven stapelen de verliezen op. (zie de balanscijfers onderaan dit artikel). Hoe kan dat?
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners