De verkoop van het kernmerk Volkswagen steeg met 27 procent tot 1,11 miljoen. De groep profiteerde vooral van een sterke verkoop in China, Zuid-Amerika en de Verenigde Staten. De verkoop in China steeg met bijna 61 procent tot 457.300 wagens, een record voor een eerste kwartaal. Op de thuismarkt Duitsland nam de verkoop met 1,2 procent toe tot 254.400 auto's.

Naast Audi en Skoda kende ook Seat een hogere verkoop. Van het Spaanse zorgenkind werden in het eerste kwartaal 88.300 wagens (+15 procent) verkocht.

Volkswagen wil dit jaar opnieuw meer wagens verkopen dan in 2009 toen de groep 6,3 miljoen auto's verkocht. Over een half jaar moet de nieuwe platformstrategie met Porsche afgerond zijn. Het sportmerk zal volgend jaar als tiende merk in het concern geïntegreerd worden.

De verkoop van het kernmerk Volkswagen steeg met 27 procent tot 1,11 miljoen. De groep profiteerde vooral van een sterke verkoop in China, Zuid-Amerika en de Verenigde Staten. De verkoop in China steeg met bijna 61 procent tot 457.300 wagens, een record voor een eerste kwartaal. Op de thuismarkt Duitsland nam de verkoop met 1,2 procent toe tot 254.400 auto's. Naast Audi en Skoda kende ook Seat een hogere verkoop. Van het Spaanse zorgenkind werden in het eerste kwartaal 88.300 wagens (+15 procent) verkocht. Volkswagen wil dit jaar opnieuw meer wagens verkopen dan in 2009 toen de groep 6,3 miljoen auto's verkocht. Over een half jaar moet de nieuwe platformstrategie met Porsche afgerond zijn. Het sportmerk zal volgend jaar als tiende merk in het concern geïntegreerd worden.