De overname heeft een grote strategische waarde, want Van Moer sleept meteen ook een belangrijk logistiek contract in de wacht bij Delhaize.

Wambacq-Peeters was tot vandaag een gepriviligeerde transportpartner van Delhaize, voor wie het met een vloot van een honderdtal trekkers een groot deel van de dagelijkse distributie van de supermarkten verzorgde. Volgens CEO Jo Van Moer betekent de overname een volgende stap in zijn diversificatietraject.

De Van Moer Group, met standplaats in Zwijndrecht, is de holding boven de bedrijven die instaan voor alle logistiek verkeer (via weg, via spoor, via water) alsook voor aan logistiek aanverwante activiteiten (zoals cleaning, repair, opslag gevaarlijk afval).

Na de overname van Wambacq-Peeters groeit de Groep Van Moer door van 55 miljoen euro omzet naar om en bij de 70 miljoen euro, en van 275 medewerkers naar een vierhonderdtal. (KC)

De overname heeft een grote strategische waarde, want Van Moer sleept meteen ook een belangrijk logistiek contract in de wacht bij Delhaize. Wambacq-Peeters was tot vandaag een gepriviligeerde transportpartner van Delhaize, voor wie het met een vloot van een honderdtal trekkers een groot deel van de dagelijkse distributie van de supermarkten verzorgde. Volgens CEO Jo Van Moer betekent de overname een volgende stap in zijn diversificatietraject. De Van Moer Group, met standplaats in Zwijndrecht, is de holding boven de bedrijven die instaan voor alle logistiek verkeer (via weg, via spoor, via water) alsook voor aan logistiek aanverwante activiteiten (zoals cleaning, repair, opslag gevaarlijk afval). Na de overname van Wambacq-Peeters groeit de Groep Van Moer door van 55 miljoen euro omzet naar om en bij de 70 miljoen euro, en van 275 medewerkers naar een vierhonderdtal. (KC)