Om te beginnen wordt de omvangrijke raad van bestuur teruggebracht van 27 naar 11 leden, kondigde Toyota-voorzitter Akio Toyoda woensdag aan bij de bekendmaking van de nieuwe langetermijnstrategie. Op die manier wil de Japanse autobouwer
het besluitvormingsproces versnellen en sneller inspelen op de opinies en behoeften van zijn klanten.

Voorts gaat Toyota zich meer toeleggen op de opkomende markten. Daar moet tegen 2015 de helft van de totale verkoop worden gerealiseerd. In 2010 was dat 40 procent. Topman Toyoda wil ook de de winst opkrikken tot 1 biljoen yen (8,7 miljard euro), en de winstmarge zien stijgen van 2,9 procent tot 5 procent.

Tegen 2015 worden bovendien een tiental nieuwe hybridemodellen op de markt gebracht.

Om te beginnen wordt de omvangrijke raad van bestuur teruggebracht van 27 naar 11 leden, kondigde Toyota-voorzitter Akio Toyoda woensdag aan bij de bekendmaking van de nieuwe langetermijnstrategie. Op die manier wil de Japanse autobouwer het besluitvormingsproces versnellen en sneller inspelen op de opinies en behoeften van zijn klanten. Voorts gaat Toyota zich meer toeleggen op de opkomende markten. Daar moet tegen 2015 de helft van de totale verkoop worden gerealiseerd. In 2010 was dat 40 procent. Topman Toyoda wil ook de de winst opkrikken tot 1 biljoen yen (8,7 miljard euro), en de winstmarge zien stijgen van 2,9 procent tot 5 procent.Tegen 2015 worden bovendien een tiental nieuwe hybridemodellen op de markt gebracht.