Titels van Roularta kunnen mooi bereik voorleggen

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta © belga

Roularta Media Group bereikt met haar totale portfolio van kranten en magazines 52% van de totale Belgische bevolking ouder dan twaalf jaar. Dat tonen de nieuwste CIM-cijfers (Centrum voor Informatisering en Mediagebruik, nvdr.) aan.

De grootste stijgers zijn Trends Style (+19), Knack (+16), Knack Weekend (+13), Feeling (+13), Plus Magazine (+13), Sport/Voetbalmagazine, Sport/Foot Magazine (+12) en Trends/Trends-Tendances (+11).

Binnen het Roularta magazinepubliek tekenen de volgende doelgroepen zich duidelijk af: business people en decision-makers, women en luxe lovers. Voor deze segmenten staat Roularta garant voor een bereik van meer dan 50%.

Meer dan de helft (55%) van de Belgische kaderleden, zelfstandigen, ondernemers en vrije beroepen consulteert één van de Roularta-titels. Bovendien bereiken alle titels gecombineerd maar liefst 61% (of 1.879.420 personen) van de hoger opgeleiden.

De news- en business magazinemedia bereiken samen 1 op 4 mannen in België hetzij meer dan 1 miljoen. Ook vrouwen vinden hun gading in de Roularta magazinemerken. Meer dan de helft (57 %) van alle Belgische dames leest één of meerdere van de magazinemerken.

Roularta Media Group zal haar mediamerken nog verder uitbouwen door te investeren in cross-mediale verrijking via alle platformen, in duidelijke doelgroepen op basis van de beproefde abonnementenaanpak, en in beklijvende, waarheidsgetrouwe nationale en regionale journalistiek.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content