Een reden voor het vertrek wordt niet genoemd, maar in Volkswagen-kringen wordt bevestigd dat in het Amerikaanse onderzoek naar het schandaal met de sjoemelsoftware informatie gevonden werd die zeer belastend zou zijn voor Knirsch.

De technisch topman zou reeds eerder op de hoogte geweest zijn van de manipulaties aan dieselmotoren. Bovendien zouden ook medewerkers verklaringen tegen Knirsch afgelegd hebben.

Knirsch werkte, met onderbrekingen, sinds 1990 bij Audi en Porsche. Sinds 2013 stond hij aan het hoofd van de motorenontwikkeling bij VW-dochter Audi. Pas in december 2015 werd hij aangeduid als opvolger voor technisch topman Ulrich Hackenberg, die eveneens door het milieuschandaal moest vertrekken. (Belga/NS)

Een reden voor het vertrek wordt niet genoemd, maar in Volkswagen-kringen wordt bevestigd dat in het Amerikaanse onderzoek naar het schandaal met de sjoemelsoftware informatie gevonden werd die zeer belastend zou zijn voor Knirsch. De technisch topman zou reeds eerder op de hoogte geweest zijn van de manipulaties aan dieselmotoren. Bovendien zouden ook medewerkers verklaringen tegen Knirsch afgelegd hebben. Knirsch werkte, met onderbrekingen, sinds 1990 bij Audi en Porsche. Sinds 2013 stond hij aan het hoofd van de motorenontwikkeling bij VW-dochter Audi. Pas in december 2015 werd hij aangeduid als opvolger voor technisch topman Ulrich Hackenberg, die eveneens door het milieuschandaal moest vertrekken. (Belga/NS)