Het voorbije jaar werd er voor ongeveer 10 miljard euro kasbons verkocht bij Dexia. Die is marktleider in deze activiteit. Dit succes ging wel ten koste van de levensverzekeringsproducten tak21, waarvan er via het retailnetwerk 69 procent minder werden verkocht. 2008 was nog een recordjaar voor de tak21-producten, met voor 1,95 miljard euro nieuwe premies.

Ook het spaarboekje blijft ontzettend populair bij Dexia, ondanks de lage rentevoeten. Alleen al sinds 1 januari kwamen er 2 miljard euro spaarinlagen bij. De Belgische bank heeft nu voor zo'n 30 miljard euro aan spaarsommen, tegen 22 miljard op het hoogtepunt van de financiële crisis. "We staan opnieuw op het niveau van voor de crisis. Maar de Belg gaat zijn geld wel meer spreiden", verklaarde Stefaan Decraene, voorzitter van het directiecomité van Dexia Bank België.

Decraene wil dat Dexia opnieuw het vertrouwen wint van de klant. "En dus keren we terug naar de essentie van het bankieren. We willen geen bankproducten verkopen, maar bankdiensten". Dexia gaat ook weer meer investeren in reclamecampagnes en heeft zelfs een nieuw communicatiebureau onder de arm genomen. Decraene: "dat was een bewuste keuze, tijdens de crisis vonden we het niet opportuun om met grote campagnes uit te pakken. Nu willen we opnieuw onze natuurlijke positie heroveren".

Het voorbije jaar werd er voor ongeveer 10 miljard euro kasbons verkocht bij Dexia. Die is marktleider in deze activiteit. Dit succes ging wel ten koste van de levensverzekeringsproducten tak21, waarvan er via het retailnetwerk 69 procent minder werden verkocht. 2008 was nog een recordjaar voor de tak21-producten, met voor 1,95 miljard euro nieuwe premies. Ook het spaarboekje blijft ontzettend populair bij Dexia, ondanks de lage rentevoeten. Alleen al sinds 1 januari kwamen er 2 miljard euro spaarinlagen bij. De Belgische bank heeft nu voor zo'n 30 miljard euro aan spaarsommen, tegen 22 miljard op het hoogtepunt van de financiële crisis. "We staan opnieuw op het niveau van voor de crisis. Maar de Belg gaat zijn geld wel meer spreiden", verklaarde Stefaan Decraene, voorzitter van het directiecomité van Dexia Bank België. Decraene wil dat Dexia opnieuw het vertrouwen wint van de klant. "En dus keren we terug naar de essentie van het bankieren. We willen geen bankproducten verkopen, maar bankdiensten". Dexia gaat ook weer meer investeren in reclamecampagnes en heeft zelfs een nieuw communicatiebureau onder de arm genomen. Decraene: "dat was een bewuste keuze, tijdens de crisis vonden we het niet opportuun om met grote campagnes uit te pakken. Nu willen we opnieuw onze natuurlijke positie heroveren".