Retailexpert Jorg Snoeck hoort zes doodsklokken luiden: 'De traditionele retail is dood'

26/09/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 02/10/18 om 10:26
Uit Trends van 27/09/18

De traditionele retail met haar immer uitdijende winkelnetwerk is ten dode opgeschreven, meent de retailexpert Jorg Snoeck. In zes stellingen legt hij uit hoe de Belgische handel, en in het bijzonder de supermarkten, zich moet heruitvinden.

Wie als retailer er nog gerust op was in België, heeft het afgelopen jaar de ene wake-upcall na de andere gekregen: van faillissementen en de grotere dominantie van buitenlandse webshops tot de Nederlandse supermarkt Jumbo die België wil veroveren, en Amazon, dat in de Verenigde Staten 3000 buurtwinkels opent waar klanten zelfs niet meer langs de kassa hoeven te passeren. Het businessmodel, de klanten, de concurrentie, alles verandert en wordt moeilijker. "De traditionele retail is dood", zegt de retailexpert Jorg Snoeck.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Trends-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Trends

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners