Red Market wint Mercuriusprijs

© belga

Met de Mercuriusprijs bekroont de Belgische federatie voor de handel en diensten Comeos – voorheen Fedis – de meest innovatieve winkelervaring.

De discounter Red Market van Delhaize kreeg de prijs volgens juryvoorzitter Fons Van Dyck omdat “de keten deed wat niemand voor mogelijk hield: een nieuw winkelconcept bedenken”.

Ook de combinatie van winkeloplossingen zoals zelfscanning en een nieuw kassasysteem hielp Red Market aan de overwinning. Veritas en AS Adventure eindigden op de tweede en derde plaats.

“Handelaars die niet vernieuwen, verliezen terrein”, reageert Dominique Michel, gedelegeerd bestuurder van Comeos. Michel veranderde de afgelopen jaren zelf ook aardig wat bij de distributiefederatie, een operatie die nu uitmondt in de naamsverandering. “We vertegenwoordigen ondertussen achttien sectoren, van e-commerce over doe-het-zelf tot entertainment. Daar moesten we onze manier van werken aan aanpassen. Het woord distributie is te beperkend voor de organisatie die we vandaag zijn. En een nieuw product kan je toch niet aanbieden in een oude verpakking?”

Sj.S.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content