De terugroepactie heeft betrekking op tien modellen geproduceerd tussen 2006 en 2019: S60, S60CC, S60L, S80, S80L, V60, V60CC, V70, XC60 en XC70.

Volgens Volvo ligt het probleem bij een stalen kabel van de voorste veiligheidsgordels, die in bepaalde gevallen na verloop van tijd kan verslijten. 'Dat kan leiden tot schade aan de kabel, en een verminderde werking van de veiligheidsgordels', klinkt het. De kabel zal uit voorzorg worden vervangen. Volgens de Zweedse autobouwer zijn er geen gevallen bekend waarbij de kabel problemen of ongevallen heeft veroorzaakt.

Eerder dit jaar riep de Zweedse autobouwer al 736.000 wagens terug voor een mogelijk probleem met het automatisch noodremsysteem (AEB).

Volvo, eigendom van het Chinese Geely, brengt de betrokken klanten op de hoogte.

De terugroepactie heeft betrekking op tien modellen geproduceerd tussen 2006 en 2019: S60, S60CC, S60L, S80, S80L, V60, V60CC, V70, XC60 en XC70. Volgens Volvo ligt het probleem bij een stalen kabel van de voorste veiligheidsgordels, die in bepaalde gevallen na verloop van tijd kan verslijten. 'Dat kan leiden tot schade aan de kabel, en een verminderde werking van de veiligheidsgordels', klinkt het. De kabel zal uit voorzorg worden vervangen. Volgens de Zweedse autobouwer zijn er geen gevallen bekend waarbij de kabel problemen of ongevallen heeft veroorzaakt.Eerder dit jaar riep de Zweedse autobouwer al 736.000 wagens terug voor een mogelijk probleem met het automatisch noodremsysteem (AEB). Volvo, eigendom van het Chinese Geely, brengt de betrokken klanten op de hoogte.