Volgens de Duitse krant zou de Franse autobouwer vooral geïnteresseerd zijn in koolstofvezel. BMW verrichtte de afgelopen jaren heel wat pionierswerk rond het sterke maar dure koolstofvezel, onder meer met de modellen X6M en M5.

Koolstofvezel wordt vandaag vooral in de luchtvaartindustrie en bij racewagens gebruikt, maar het zou ook potentieel hebben voor de constructie van elektrische stadswagentjes. Topman Varin wilde evenwel niet bevestigen dat de samenwerking daarmee verband houdt. Volgens de topman worden technische oplossingen gezocht die van toepassing zijn zowel bij luxewagens als bij modale gezinswagens.

Peugeot en BMW werken al samen rond de ontwikkeling van bepaalde motoren. Ook bestaat er een samenwerkingsverband tussen Peugeot en de Japanse autobouwer Mitsubishi.

Volgens de Duitse krant zou de Franse autobouwer vooral geïnteresseerd zijn in koolstofvezel. BMW verrichtte de afgelopen jaren heel wat pionierswerk rond het sterke maar dure koolstofvezel, onder meer met de modellen X6M en M5. Koolstofvezel wordt vandaag vooral in de luchtvaartindustrie en bij racewagens gebruikt, maar het zou ook potentieel hebben voor de constructie van elektrische stadswagentjes. Topman Varin wilde evenwel niet bevestigen dat de samenwerking daarmee verband houdt. Volgens de topman worden technische oplossingen gezocht die van toepassing zijn zowel bij luxewagens als bij modale gezinswagens. Peugeot en BMW werken al samen rond de ontwikkeling van bepaalde motoren. Ook bestaat er een samenwerkingsverband tussen Peugeot en de Japanse autobouwer Mitsubishi.