Nieuw logo voor Brussels Airlines
Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines lanceert volgende week, in de aanloop naar haar twintigste verjaardag, een nieuw logo. De rode bollen in een b-vorm worden vervangen door negen rode bollen in een vierkant. ‘We willen tonen dat we aan een nieuw hoofdstuk beginnen’, zegt Kim Daenen, de woordvoerster van Brussels Airlines.
De maatschappij bevestigt het nieuwe logo na berichten op enkele gespecialiseerde sites. ‘Er zijn de voorbije jaren veel veranderingen geweest’, met onder meer een grote herstructurering, aldus Daenen. ‘We willen nu voluit naar de toekomst kijken’, klinkt het.
Het logo wordt omgevormd tot een vierkant van negen rode bollen van verschillende groottes. Daarnaast wordt ook de naam Brussels Airlines in een modern jasje gestoken. Brussels krijgt daarbij een groter lettertype dan Airlines, ‘om de Belgische verankering te benadrukken’.
Het eerste vliegtuig met de nieuwe branding wordt op 18 november voorgesteld.
Brussels Airlines viert in februari 2022 haar twintigste verjaardag. Het logo met de veertien bollen in b-vorm dateert van eind 2006. Oorspronkelijk waren er dertien bollen voorzien, maar om bijgelovigen niet voor het hoofd te stoten werd er eentje toegevoegd.