Wat is MORO Essentials?

"MORO Essentials is een nieuw Belgisch beautylabel dat verzorgingsproducten reduceert tot hun essentie", zegt Mili. "Je koopt onze handzeep en bodywash in zakjes met 20 gram geconcentreerd poeder. Dat meng je in onze herbruikbare glazen fles met kraantjeswater tot een vloeibaar product. Zo maken we een einde aan wegwerpplastic en het onnodige vervoer van water."

Hoe belangrijk is die innovatie?

"Traditionele lichaamsverzorgingsproducten bestaan vaak voor 80 procent uit water. Eén vrachtwagen met MORO-vullingen is dus het equivalent van vijf vrachtwagens met traditionele liquide zeep. Bovendien gebruikt een gemiddeld gezin jaarlijks tachtig plasticflessen in de badkamer, terwijl de glazen MORO-fles keer op keer hergebruikt wordt."

Tot wie richt MORO Essentials zich?

"We mikken op het premiumsegment, klanten die behalve aan duurzaamheid ook veel waarde hechten aan comfort, kwaliteit en een minimalistisch design dat past in hun interieur. Onze webshop trekt vooral Belgen aan, maar we kregen ook al bestellingen uit de Verenigde Staten, Hongkong en het Verenigd Koninkrijk."

Krijgt het bedrijf externe steun?

"Bij de oprichting in juni 2021 bestond de financiering uit eigen inbreng van de twee oprichters en een banklening. We krijgen ook ondersteuning van het Start it @KBC-acceleratornetwerk. MORO Essentials heeft internationale ambitie, maar om die waar te maken hebben we extra knowhow en vers kapitaal nodig. Belangrijk is dat het om slim kapitaal gaat van mensen die beschikken over ervaring in de sector en ons helpen te groeien door hun expertise en hun netwerk te delen."

Wat is MORO Essentials?"MORO Essentials is een nieuw Belgisch beautylabel dat verzorgingsproducten reduceert tot hun essentie", zegt Mili. "Je koopt onze handzeep en bodywash in zakjes met 20 gram geconcentreerd poeder. Dat meng je in onze herbruikbare glazen fles met kraantjeswater tot een vloeibaar product. Zo maken we een einde aan wegwerpplastic en het onnodige vervoer van water." Hoe belangrijk is die innovatie?"Traditionele lichaamsverzorgingsproducten bestaan vaak voor 80 procent uit water. Eén vrachtwagen met MORO-vullingen is dus het equivalent van vijf vrachtwagens met traditionele liquide zeep. Bovendien gebruikt een gemiddeld gezin jaarlijks tachtig plasticflessen in de badkamer, terwijl de glazen MORO-fles keer op keer hergebruikt wordt." Tot wie richt MORO Essentials zich?"We mikken op het premiumsegment, klanten die behalve aan duurzaamheid ook veel waarde hechten aan comfort, kwaliteit en een minimalistisch design dat past in hun interieur. Onze webshop trekt vooral Belgen aan, maar we kregen ook al bestellingen uit de Verenigde Staten, Hongkong en het Verenigd Koninkrijk." Krijgt het bedrijf externe steun?"Bij de oprichting in juni 2021 bestond de financiering uit eigen inbreng van de twee oprichters en een banklening. We krijgen ook ondersteuning van het Start it @KBC-acceleratornetwerk. MORO Essentials heeft internationale ambitie, maar om die waar te maken hebben we extra knowhow en vers kapitaal nodig. Belangrijk is dat het om slim kapitaal gaat van mensen die beschikken over ervaring in de sector en ons helpen te groeien door hun expertise en hun netwerk te delen."