McDonald’s lanceert hamburgeroffensief in China

Steve Easterbrook, CEO van McDonald's © reuters

Hamburgerketen McDonald’s plant het aantal restaurants in China de komende jaar bijna te verdubbelen.

De Amerikaanse hamburgerreus gaat het aantal restaurants in China tegen 2022 optrekken van 2.500 naar 4.500. Dat maakt de fastfoodreus dinsdag bekend. China wordt zo de grootste markt voor McDonald’s buiten de VS.

Het offensief in China maakt deel uit van een strategisch partnership met Citic en Carlyle Group, meldt de keten dinsdagochtend.

“Binnenkort wordt China onze grootste markt buiten de Verenigde Staten”, aldus topman Steve Easterbrook van McDonald’s. De Chinese autoriteiten hebben de uitbeidingsplannen al goedgekeurd.

Citic beschikt over 52 procent en Carlyle over 28 procent van McDonald’s business in China en Hong Kong.

De fast-foodketen voegt eraan toe dat de expansieplannen erop gericht zijn om meer restaurants in de kleinere Chinese steden te openen, de afzetcapaciteit te vergroten en een ‘gedigitaliseerde en gepersonaliseerde’ eetervaring voor meer Chinese klanten te introduceren.

Partner Content