Air Berlin ging afgelopen najaar failliet, nadat grootaandeelhouder Etihad zijn handen van het bedrijf had afgetrokken. Lufthansa stond klaar om een groot deel van de vloot, het personeel en de landingsrechten over te nemen, maar de concurrentiewaakhond in Brussel vreest dat de marktleider in Duitsland daarmee een wel heel dominante positie krijgt.

Om die zorgen weg te nemen beloofde Lufthansa al afstand te doen van onder meer een deel van de landingsrechten van Air Berlin. Die concessies gaan Brussel evenwel niet ver genoeg. Daarom heeft Lufthansa de curatoren laten weten dat ook de overname van Niki van de baan is.

Air Berlin ging afgelopen najaar failliet, nadat grootaandeelhouder Etihad zijn handen van het bedrijf had afgetrokken. Lufthansa stond klaar om een groot deel van de vloot, het personeel en de landingsrechten over te nemen, maar de concurrentiewaakhond in Brussel vreest dat de marktleider in Duitsland daarmee een wel heel dominante positie krijgt.Om die zorgen weg te nemen beloofde Lufthansa al afstand te doen van onder meer een deel van de landingsrechten van Air Berlin. Die concessies gaan Brussel evenwel niet ver genoeg. Daarom heeft Lufthansa de curatoren laten weten dat ook de overname van Niki van de baan is.