Enkele weken geleden nog ontving het jonge bedrijf 200.000 euro subsidie van het IWT voor onderzoek in functie van de ontwikkeling van een webapplicatie.

Thalento is begin dit jaar afgesplitst van Astyre, dat in 2005 werd opgericht door het echtpaar Ben Greeven en Hilde Lemmens. Beiden verdienden voordien hun sporen bij de internationale wervings- en selectiegroep Mercuri Urval. Lemmens leidt vandaag Astyre, wat staat voor Aligning Solutions to Your Results Expectations. Het telt klanten als JBC, BEST Sorting, Pfizer, Pittsburgh Corning Europe, CityJet, BKM en Hasbro.

Ben Greeven zal zich toeleggen op de verdere ontwikkeling van Thalento, dat elf mensen telt. Met de verse middelen wil Greeven de internationale uitrol van zijn bedrijf verder gestalte geven. Het bedrijf ontwikkelt online assessment- en talentinventarisatietechnologie die gedrag en prestaties in een professionele omgeving meet en objectiveert. De applicaties van Thalento worden al gebruikt in 36 landen, vooral via internationaal opererende bedrijven. "We ontwikkelen nu al in 18 talen, en bouwen daaraan voort", zegt Ben Greeven. "We kijken ook naar de VS en Azië om daar activiteiten te ontplooien", aldus Greeven. "Dat zal allicht gebeuren via een joint met lokale partijen."

Klanten in België van Thalento zijn onder meer Sofim en Lunch Garden.

L.D.

Enkele weken geleden nog ontving het jonge bedrijf 200.000 euro subsidie van het IWT voor onderzoek in functie van de ontwikkeling van een webapplicatie. Thalento is begin dit jaar afgesplitst van Astyre, dat in 2005 werd opgericht door het echtpaar Ben Greeven en Hilde Lemmens. Beiden verdienden voordien hun sporen bij de internationale wervings- en selectiegroep Mercuri Urval. Lemmens leidt vandaag Astyre, wat staat voor Aligning Solutions to Your Results Expectations. Het telt klanten als JBC, BEST Sorting, Pfizer, Pittsburgh Corning Europe, CityJet, BKM en Hasbro. Ben Greeven zal zich toeleggen op de verdere ontwikkeling van Thalento, dat elf mensen telt. Met de verse middelen wil Greeven de internationale uitrol van zijn bedrijf verder gestalte geven. Het bedrijf ontwikkelt online assessment- en talentinventarisatietechnologie die gedrag en prestaties in een professionele omgeving meet en objectiveert. De applicaties van Thalento worden al gebruikt in 36 landen, vooral via internationaal opererende bedrijven. "We ontwikkelen nu al in 18 talen, en bouwen daaraan voort", zegt Ben Greeven. "We kijken ook naar de VS en Azië om daar activiteiten te ontplooien", aldus Greeven. "Dat zal allicht gebeuren via een joint met lokale partijen." Klanten in België van Thalento zijn onder meer Sofim en Lunch Garden. L.D.