Iparc uit Kampenhout is ‘kmo van het jaar’
Het bedrijf Iparc (International Platform for Art Research and Conservation) uit Kampenhout is verkozen tot ‘kmo van het jaar’. Dat is een initiatief van ondernemersorganisatie Unizo, die de winnaar woensdag bekendmaakte in Oostende.
Het werd een Brabants feestje, want ‘StepUp Consulting” uit Leuven is “Beloftevolle KMO van het jaar”.
Jaarlijks zet Unizo de kmo’s in de kijker. België telt namelijk 615.395 kleine en middelgrote ondernemingen die samen zorgen voor de helft van alle privé-tewerkstelling. Kmo’s zijn dus een belangrijke motor voor de economie.
Unizo bekroonde twee bedrijven in het Kursaal van Oostende: ‘Kmo van het jaar’ en ‘Beloftevolle kmo van het jaar’. De strijd ging nog tussen de provinciale winnaars. Iparc uit Kampenhout sleepte de belangrijkste prijs in de wacht. Het bedrijf van Leen Gysen werkt in een niche, namelijk het conserveren en restaureren van kunstvoorwerpen, waarmee de kmo tegelijk meewerkt aan de instandhouding van cultureel erfgoed en patrimonium.
Iparc wil de komende jaren ook in het buitenland voet aan grond krijgen. StepUp Consulting uit Leuven is de meeste beloftevolle kmo van het jaar. Het bedrijf levert diensten en data-analyses aan bedrijven. In nog geen vier jaar tijd mag het bedrijf onder meer Coca Cola, Heineken, Iglo, Nestlé en Proximus tot het klantenbestand rekenen. Het bedrijf is al actief in twaalf landen, ook buiten Europa.